måndag 18 juni 2012

Arg, arg, arg

En lite mindre bra dag...

Foto: bild från förra sommaren, tänk... snart är vi där igen.


Tränade på morgonen, irriterad. Duschade, irriterad. Sen åkte vi iväg till Uppsala. Ångesten satt väl i baksätet hela vägen, men då jag steg in på musikgruppen kändes allt fulländat. Jag fick vara med, träffa fina människor och sjunga. Sen kommer osäkerheten. Inte "sjöng jag verkligen bra?" och stopp där, utan "tänk om jag sjöng så dåligt att de aldrig mer vill se mig, att de mest ville skratta och att de bävar inför nästa gång då de måste höra min röst och se mitt fula ansikte, säkert luktade jag illa, och så..." efteråt också. Jag avskyr min osäkerhet på mig själv. Jag vill tro på mig själv fullt ut. Efteråt åkte vi till musikaffärn för att ordna högtalare, men det för fullt så vi fick vänta i en halvtimme eller något. Det var högljutt i hela affären så jag tror jag och mister musiknisse knappt hörde vart fjärde ord. Efteråt steg irritationen mig åt huvudet, och jag var tvungen att säga ifrån till mamma för en fånig sak och då började allt kännas fel. Jag kan inte säga ifrån som folk. Går personen i försvar (vilket den alltid gör i princip) säger jag "var inget, förlåt, jag ska inte säga något" och ger upp till allmänheten. Den enda jag verkligen kan skälla ut till 100% och lite till - ...

... är mig själv. Det ska inte vara mig jag är arg på. Jag har inte gjort något oförlåtligt mot någon annan. Den enda anledningen till ilska mot mig själv ska vara på grund av allt raseri jag utsatt mig själv för de senaste åren. Ilskan ska istället komma ut. Det måste den nu.

Och mikfrofjanten fungerade inte. Mer irritation. Det får inte bara pysa. Det ska UT!

/ Yasmine

Ps. tänkte fortsätta på min lista med vad jag kan skriva i bloggen, imorgon. Funderar på att fortsätta med biten "identifiering med sjukdom" efter romantiserings-historian, sen har jag en del jag vill skriva utöver. Ut ska det. UT!

Ps. 2 - bloggen har haft ettårs-jubileum! Tjohoo. Missade det. Tror det var den... 12:e juni. Eller något. Kanske lite favoriter i repris snart, hmmmm..? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar