torsdag 28 juni 2012

Länk till radioprogrammet!

Skriver mer lite senare, först ville jag bara lämna ut radioprogrammet här: barnaministeriet dokumentär <--

Liten historia bakom:

A hittade min blogg "lucifersangel" på blogg.se, för mer än fyra år sedan. Han ringde min mobil och frågade "är det du som driver den här bloggen?" och jag tänkte aouch, nu blir jag anmäld eller något. Men nej, A kom från UR, barnaministeriet och ville göra ett program om psykisk ohälsa och frågade om jag kunde tänka mig att delta. Det hela slutade med att han påbörjade en dokumentär om mig som blev klar på sommaren -08, och sändes i juni (?). Den fick väldigt bra respons, dessvärre var jag rätt dålig då så jag tog inte riktigt in responsen. Senare kom programmet att bli en viktig del i min resa, och jag och A höll givetvis kontakten. 2010, vintern, frågade A i ett mail om jag kunde tänka mig att göra en uppföljare, och där sade jag snabbt ja. Jag var starkare i mig själv, hade tagit mig ur den värsta tiden med tvång och var beredd att visa min resa. Mycket hände under den tiden, första kärleken, självmordsförsök, inläggningar, uppbrott och förbättring. Hösten 2011 sändes programmet, och jag var faktiskt riktigt nöjd, då min självkänsla blivit betydligt bättre. Alla "fel" jag gjorde, ord som blev knasiga och så vidare, har jag mest skrattat åt. De mest uppmärksammade programmen skulle gå i repris, och i tisdags blev mitt program åter en del i radio. Därav länken! Programmet är nedklippt, men snarlikt. 

Kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar