lördag 2 juni 2012

Blandade känslor

Ja, hur det gick... Blandat. Väldigt blandat. Pratade först med K om det nya som hänt, alla mardrömmar och minnesflimmer kors och tvärs. Uttryckte en viss ilska, precis som jag lovat mig själv. K vet hur svårt jag haft att uttrycka ilska, och den riktas alltid inåt. Hon lade märke till hur jag sade "jag blir så arg... på mig själv för [...]" trots att jag någonstans börjar inse att ilskan till mig inte är befogad. Vi drog upp ett föremål ur lådan, och jag berättade kring det. Nya minnen, gamla minnen, minnen hon hört lite om och upprepelser. Jag skakade, tåren låg på lut men jag klarade inte av att få ur mig det. Men jag rev sönder pappersblocket med en stor nypa ilska, och det är en god början. Jag har lovat mig själv att släppa helt innan lådan är tom.

Efteråt var jag arg, ledsen, lättad och glad - allt på samma gång. Musiklektionen gick inte så bra, tankarna var helt på ett annat håll. Jag sjöng väl hellre än bra, eller hur man nu ska uttrycka det. Musik-D sade att det finns sämre dagar, och det fanns ju en anledning till det. Men det skapade ändå en del ångest. Vi bytte tid på psykologen, så nu har jag terapin efter musiken istället. Jag behöver musiken.

Nu ska jag strax iväg med mamma och M på M's konstuställning. Ska  bli väldigt spännande, hon har gjort ytterligare ett porträtt av mig. Hon är så jäkla duktig. Vi ska även fika och se på M's lägenhet. Väl hemma igen ska jag meditera, skriva på boken och ta det lugnt. Det behöver jag. Nästa vecka är en ny vecka, och då ska jag försöka träffa lite vänner i mån av ork.

Just nu mår jag helt okej. Spänd och ledsen emellanåt, kanske en viss känsla av ensamhet. När man tar itu med det förgångna rör det upp mycket känslor man hade då.

Nu måste jag kila!

Lööv and lajt / Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar