fredag 24 februari 2012

Nyförälskad i livet *positiv megaboost*

Totalbra dag. Jag mår inte alltid bra. Men jag är lycklig. Det är dags att ta ytterligare ett steg ut i livet, ytterligare ett steg ifrån sjukdomen. Sjukdom. Njäe. Bara en total jävla naturlig reaktion på allt som hänt. Det vore väl konstigt om ingen smärta alls hade grott ut?

Träffade S och J idag; vi pratade, såg på film, lagade mat och gick på en promenad. Fina vänner. Imorgon är en viktig dag. Men jag tror jag väntar lite med att berätta det än... vill bara säga att det är början. Början på att vända allt mörkt till något ljust.

För det är ju verkligen i mörkret små ljus börjar lysa som klarast. Hellre ned i en stor svart grop, och upp till skyarna efteråt - än bara gråzoner.

Jag är nog nyförälskad i livet.

/ Yasmine

1 kommentar: