onsdag 22 februari 2012

Livets diktbok

Jag med vingar -2011

Y. Ejner Lind -2010

Jag har skrivit dikter så länge jag kan minnas, tror säkert jag skrev min första i och med att jag lärde mig skriva. De har varit uppbyggda på en mängd olika sätt, allt ifrån korta och direkta, till långa och målande. I och med att jag börjat sjunga har jag en tanke om att kanske börja skriva någon form av låttext, att leka med orden har alltid frälst mig. Min första bok som börjar bli färdig innehåller många dikter, dessa får vara lite hemliga än så länge, men annars tänkte jag att jag kan slänga in en dikt lite då och då.

Det börjar bli bra det här livet. Vilsna ord och fraser som börjar bygga meningar. En bok jag kommer skriva klart, helt säkert. Livet.

1 kommentar:

  1. Åh, när den boken kommer ut måste du säga till :) Måste köpa! <33

    SvaraRadera