torsdag 23 februari 2012

- Bloggserie - Bye bye BDD

DEL 8 - då spegeln monstret slutade visa



You make me beautiful
You make me stand in awe
You step inside my heart, and I am amazed
I love to hear You say
Who I am is quite enough
You make me worthy of love and beautiful

Det var sommaren 2010 jag blev av med större delen av min BDD. Det kom krypandes då jag för första gången på riktigt började knyta kontakter med andra människor. I alla fall på mycket länge. Jag började prata med en tjej över internet, och jag förstod ganska snart att jag hade mer att hämta hos en tjej än hos en kille. Bisexuell hade jag sagt tidigare, och det här med att kategorisera och stoppa i fack tyckte jag var ganska onödigt, men jag tog ändå beslutet att komma ut som gay. Ett halvår senare träffade jag min första kärlek. Från den dagen jag insåg att det fanns en människa som skulle tycka jag var vackrast i världen även om jag precis klivit upp på morgonen eller inte gjort en enda tvångsritual - var det som att BDD-monstret fick sig en redig spark rakt över nyllet.

Trots att förhållandet tog slut nio månader senare höll sig BDDn borta. Jag har ritualer kring utseendet och kommer aldrig kunna nöja mig med mitt utseende precis som det är - men till skillnad från då styr det inte mitt liv. Jag har säkert lagt upp en 20-25 bilder på mig själv på olika sajter - men detta har bara gjort gott. Jag får många komplimanger. Och har insett att det finns dem som tycker jag är vacker. Den insikten har gjort väldigt mycket för mig. Jag kämpar fortfarande, har haft dagar jag gråtit då jag mött mig själv i spegeln. Men diagnosen BDD är avskriven. Jag fick den tillslut efter många års insikt, men den ligger bland "tidigare sjukdomar". Jag vill aldrig gå tillbaks, tänker aldrig gå tillbaks.

"Glöm aldrig att du är vacker Yasmine, du duger precis som du är. Du är inte perfekt. Men imperfekt betyder inte dålig. Imperfekt betyder mänsklig" - änglamorbror 2012

Jag, BDD-fri 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar