måndag 20 februari 2012

En vecka har gått

Foto: mitt altare
Måndag, ny vecka.

I onsdags förra veckan åkte jag till stan och träffade E. Det gick faktiskt jättebra! Vi begav oss till ananke (ocd-förbundet) och träffade en kvinna därifrån. Då vi berättat att vårt mål är att hjälpa andra genom upplysning och hopp, bytte vi kontaktuppgifter så det känns som att något kan hända där. Ananke har under en lång tid funnits till för att sprida information, ge stöd och föreläsa - och att kunna vara med att hjälpa till för dem skulle betyda mycket. Det känns verkligen som det är mitt kall det här med att hjälpa andra. Det är det jag vill.

På fredagen åkte jag till ungdomsteamet för sångcoachning/musikterapi med Daniel. Tänka sig. Mitt i all denna nedvärdering av kroppens alla funktioner och attribut upptäckte vi båda att det gömde sig en röst där bakom, som inte lät allt för tokigt (men kom igen Yasmine, man behöver inte linda in meningen "jag kan visst sjunga" med slingrande ord). Så jag har börjat sjunga. Vore så roligt att få samarbeta med musikgruppen, skriva låttexter och så vidare.

Efteråt träffade jag S och J, vi åt fruktsallad, såg på en film och tog en promenad. Äntligen börjar våren kika in. Längtar som bara den. Jag vaknar alltid till liv på våren, och denna vår är det något alldeles extra. Nästa fredag ska mina små vänner få hälsa på igen, ser fram emot det.

Lördag och söndag spenderades med M, hon kom hit från Stockholm för att stanna en natt. Vi såg på film och pratade jättemycket. Jag har så fina vänner. Jag har mycket att se fram emot nu. Efter artikeln i aftonbladet har jag fått mycket bra respons, bland annat ett samtal från en skola som vill ha ett inslag med mig i sin föreläsning. De kommer på lördag. Och på fredag ska det sjungas igen. Någon gång i veckan ska vi hälsa  på A och F, i vår tänkte vi försöka åka på läger på Englagård (andlig kurs). Jag vill verkligen utveckla min andliga sida.

Föresten, nu samarbetar jag och min blogg med (h)järnkoll! Kika gärna in sidan och bli en hjärnkollsupporter du med!



Värme och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar