måndag 10 juni 2013

Underbar helg

Nu har jag under helgen fått komma ifrån vardagligheterna, och även den jobbiga känslan. I lördags tränade jag och mamma på morgonen, sen tog jag en dusch hemma och packade ihop, innan jag tog bussen till Uppsala och A. Var där några minuter i fyra, tror jag. Vi började genast storpladdra, och jag fick ur mig det jobbiga och fick råd, vilket kändes så skönt. Vi betade av smärtsamheterna först, sen fokuserade vi främst på att ha roligt och skratta. Efter lite kik på TV och prinsessbröllopet, åt vi middag och tog sedan en promenad till Gränby där vi åt glass. Var någon sorbet, tog en citronkula och en passionfruktskula, väldigt gott. Glass, typ sorbet, hör verkligen till sommaren. När vi kommit hem blev det prat flera timmar till, tiden flög iväg och jag hann knappt blinka innan klockan var tolv. Messade lite med älsklingskillen, sen somnade jag ikapp med A. Vaknade innan tio, men vi låg och såsade i varsin säng (jag - bäddsoffa) och somnade om flera gånger, innan vi gick upp. Vi hann äta frukost, prata massvis, och så tog jag en dusch. Vid tre tog jag bussen till min kära pojkvän, och vi spenderade resten av söndagen ihop tills hemgången. Så oerhört mysigt, upplevde kärlek på högsta nivå. Så skönt att både få prata med A och F, få olika reflektioner och synpunkter på det som känts tungt. Litar verkligen på de båda. Och att få kramas och pussas och andas ihop i timmar, med sin älskade kärlek, det var guld värt. Att bara vara, blir fantastiskt med honom. Kände hur saknaden redan kröp sig på, på hemvägen. Samtidigt var jag lättad, och glad och lycklig. Inte över att åka hem, men över att ha haft några fantastiska timmar, och en fantastisk dag innan. Kärleken från F fick följa med hem, sen mådde jag rätt bra på kvällen. Åh. Tänk att jag har så fantastiska människor i mitt liv. Och till och med träffat kärleken. Kunde jag aldrig trott tidigare. Känns overkligt, men så underbart.

Idag har jag tränat, ätit lunch med mamma och hennes väninna G, åkt till Uppsala och tagit en chai latte med mamma (mja, inte så jäkla gott alltså, men jag är nöjd ändå) och sjungit på musikgruppen. Vi har alltid så roligt, sjöng ett flertal låtar och det lät riktigt bra med både sång och instrument. Köpte jordgubbar och sushi på vägen hem, och min drama-queen högg in på hemvägen (jag döööööööööööör av hunger) men när jag ätit upptäckte jag att jag fortfarande levde. Nu får vi se vad jag gör, kanske att jag bara tar det lugnt. De viktiga inläggen på bloggen får vänta tills jag har ork. Medan det känns lugnt, bör jag nog göra saker där jag inte behöver tänka. Kanske läsa min bok. Imorgon får jag ett paket från bubbleroom med inhandlade saker som behövdes inför sommaren. Kul! Resten av veckan består bara av lösa planer. Men roliga lösa planer, hehe.

Ta hand om er!

Peace'n'love, Ysmis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar