söndag 23 juni 2013

Midsommar i Öregrund

Nu har det gått några dagar, och jag tänkte berätta lite om hur dagarna varit!

I tordags åkte jag in till Uppsala för att sjunga och prata med K. Sången gick bra, både sjöng och spelade lite piano. Knepigt att lära sig de svåraste ackorden, men har fått i uppgift under sommaren att lära in "your song" med Elton John, som är svår men kan bli ett extremt stort steg för min utveckling. Var skönt att få prata med K. Berättade vad som hänt sist, om den oron som släppt och om min svårighet att visa känslor. K och jag diskuterade hur vi kunde gå vidare, eventuellt genom att ta hjälp av en bok jag beställt som berör ämnet "det inre barnet". Göra symbol/visualiseringsövningar där jag får chansen att uttrycka all ilska och sorg gentemot mitt förflutna. Jag tog även upp med henne, att hypnos kunde vara ett bra steg. Vi skulle kika upp om det finns några hypnosterapeuter i närheten.

Efter besöket i Uppsala begav jag mig till Idealbyn för att ta det lugnt, vila upp mig och göra mig i ordning inför kvällen. Vid halv fem begav jag mig med bil och tåg till Stockholm för att möta upp M3, P och J. En väldigt trevlig kväll med picknick och besök på en pub. Blev mycket snack och skratt under måltiden på en parkbänk, och ännu lite mer när vi slagit oss ned vid ett bord på utestället. En intressant vistelse må jag säga, dock var jag tvungen att kila hem lite tidigare än de andra för att bussarna inte gick senare, och jag ville vara hemma till natten. Vid tolv var jag hemma, efter en tåg- och bussresa hem till Idealbyn. Tack tjejer för en superfin kväll!

I fredags vaknade jag lite väl sent, men det behövdes då jag fick sova ut. Jag hann i alla fall packa ihop och göra mig i ordning innan klockan ett-bussen gick. Då tog jag mig till min kära pojk i Uppsala, mötte upp honom vid ekonomikum, vilken känsla att få krama om honom och pussas lite! Vi tog oss till honom för att lämna av mina grejer och packa ihop det vi skulle ha med oss, sedan tog vi en stadsbuss till stationen. Bussen till Öregrund var FULLSMOCKAD, men som tur var fick vi platser, om än lite långt ifrån varandra (det vill säga - samma ställe, men med sätena med en meters avstånd, ack vilken pärs). Bussresan var jävligt rolig ändå, vi kan konsten att vara rätt knasiga. Kvart över fyra var vi framme. Det skulle vara 14 grader kallt i Öregrund (brr), men det var som tur var inte så kallt när vi kom dit på eftermiddagen. Vi tog en glass var vid min favvo-glasskiosk sen barnsben (stället ligger nästan vid min farmor och farfars landställe, och vi har besökt Öregrund varje år sedan jag var liten, kul att få visa F runt!), gick runt vid vattnet och slog oss sedan ned på en bänk för intressanta samtal och mys. När klockan närmade sig halv sju-sju gick vi till en restaurang och beställde mat, + ett glas rosé till mig och öl till F. Mycket mysigt ställe, och senare mot kvällen blev det livemusik och då tog vi oss varsina drinkar och jag blev lite halvt... berusad. Jag har inte varit full så många gånger under mina dar av vissa anledningar, men den här gången slog det till. Vi gick ut på piren och tog kort, skrattade en hel jäkla del och knasade oss för fullt. Vi slog oss sedan ned på en bänk och mötte åtminstone ett par-tre lite halv-märkliga människor under resans gång. Jäkligt kul hade vi dock. Efter en sväng till runtom i Öregrund, slog vi oss ned på en pub och blev ännu mer flummiga (= dragna) innan vi vid tolv bestämde oss för att ta nästa buss hem.

Bussresan var rätt spejsad, bussen var ÄNNU MER fullpackad än senast och det blev att trycka ihop alla människor ordentligt. En kille spydde nedanför F = inte så trevligt, men den sista timmen fick vi två säten att sitta på, och halvsov tills vi nästan var hemma. När vi klivit av fick jag en sjuhelsikes huvudvärk och kunde knappt prata, tanken på att få lägga sig under täcket var mer än lockande. Efter en kort bussresa och en liten promenad var vi äntligen framme, och somnade några timmar senare. Älskar att få somna bredvid honom. Vi vaknade sent morgonen därpå, och efter lite morgonmys gick vi upp ännu senare. Åt inte förrän vid fyra, då vi slängt ihop lite mat vi köpt på macken, sen hann vi åtminstone få spendera lite mer kvalitetstid innan det blev bussresa hem för mig. Tack för en underbar midsommar älskling, kunde inte haft någon mer fantastisk att få dela den med <3

Var rätt slut när jag kom hem och somnade i soffan på kvällen, när jag vaknade satt jag här några timmar innan jag lade mig vid ett. Blev därmed en jäkla sovmorgon, men det behövdes nog. Har inte hunnit mycket idag, mer än att laga mat och slösurfa. Blev en rätt känslosam morgon, men den biten får bli ett inlägg i sig, får antingen skriva det ikväll eller imorgon. Slutresultatet blev i alla fall en himla lättnad. Tårar renar verkligen. Men som sagt, ytterligare förklaring senare.

Imorgon ska jag in till Uppsala för musikgrupp, annars gör jag nog mest nytta. På tisdag firar jag och F två månader! Vi får se vad vi hittar på då. Varje dag med honom borde firas.

Nu ska jag kika på TV, see you later!

Ljus,
Yasmine

Ps. häromdagen när jag åkte buss, var ytterligare ett tillfälle då solen sken in genom fönstret, jag slöt ögonen och lät all lycka omfamna mig. Jag värdesätter verkligen de stunder då allt faller samman och livet påminner mig om den där lyckan jag aldrig riktigt fick uppleva tidigare. Saker kan vara jobbiga, men känslan av hopplöshet infinner sig aldrig riktigt längre. Jag vet alltid att det blir bättre, den vetskapen bär jag med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar