onsdag 26 juni 2013

Tjohoo!

Blir ett kort inlägg nu, eftersom jag ska sova strax. Ska upp tidigt och träna!

Kort resumé:

Måndag

Var i Uppsala och sjöng på musikgruppen, roliga timmar, mycket prat (på engelska, för den franska damen som går där), skratt och musik. Två nya låtar, och några gamla körde vi. När jag kom hem tog jag en promenad med mor + bror, sen gjorde jag nog inte så mycket mer än lagade mat och tog det lugnt.

Tisdag

Åkte till Uppsala på eftermiddagen för att fira min och älskade pojkvännens 2 månadsdag <3 Vi tog med oss saft ut i en bägare + två glas, och gick och satte oss på en parkbänk och hade många intressanta diskussioner om allt möjligt. Älskar att kunna ha vettiga samtal med någon som står mig så nära, vi har mycket liknande tankegångar.

Blev lite krisigt sedan då en viss händelse inträffade, inklusive att min sko gick sönder, så jag började tänka på min ekonomi som jag måste få att ordna upp sig. Har gjort av med lite väl mycket pengar utan att tänka, har inte riktigt lärt mig att handskas med ekonomin tidigare då jag knappt klarat av att klä på mig kläderna själv, och nu har jag insett hur viktigt det är att jag tar tag i det här med utgifter. Har planerat att göra upp en budget, kika vilka utgifter jag gjort, och helt "enkelt" försöka minska på dem. Men just i det ögonblicket tänkte jag inte så klart, utan oron trängde sig på ordentligt, och jag fick svårt att tänka klart och prata rent. När jag mår dåligt, vill jag gärna tränga undan det snabbt, men jag har insett att jag ibland bara behöver uthärda känslan. Vilket jag gjorde, och med hjälp av käraste F försvann känslan efter ett par timmar. Vi ordnade mysmiddag (tacos + choklad, inte samtidigt), dukade och åt, och hade det istället väldigt mysigt då jag fått äta och tänka klarare. Efter mycket mys, skratt och kramar, somnade vi i varandras armar, rätt sent.

Åh, är så glad att jag har världens finaste pojkvän, någon (och inte vem som helst inte, utan den bästa av alla!) att krama, hålla om och älska, någon att känna sig trygg med, att kunna släppa garden med, att kunna både snacka djupt och skratta med. Någon som alltid själsligt finns med en, och som man får längta efter då man inte ses. Känslan är enormt stark och djup, går knappt att beskriva. Tack för att du finns älskade <3

Onsdag

Idag har jag hunnit vakna med F, göra mig i ordning, äta glass med hallon som vi inte åt upp igår, ta mig till bussen och åka hem. Väl hemma har jag haft två fina telefonsamtal, pysslat med facebook, lagat mat, kikat lite smått på ekonomin och fixat till min bikini. På lördag kilar jag och F + eventuellt några till, på kryssning (galaxy), ska bli SÅ roligt! Därav bikinfixandet ;)

Nu blir det sömn!

Ljus och kärlek,
Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar