onsdag 5 juni 2013

Litet kortis-inlägg tills vidare

När jag får tid de kommande dagarna/den kommande tiden, tänkte jag försöka fokusera på bloggen, men lite annorlunda och mer tema-inriktade inlägg. Tänkte därför bara snabbt sammanfatta de senaste dagarna i bloggen, och om jag hinner gå vidare med de andra inläggen!

I måndags åkte jag till Uppsala för musikgrupp, det blev mycket sång och en röst-lös pianospelande A. Tur att det finns piano, då hesheten tar över! Efter mycket musik och skratt, följdes jag och A åt en bit, sedan tog jag bussen till käraste F. Vi inhandlade lite mat (och jag lite kvinnogrejer för kvinnoveckan) och gick hem till honom. Det blev en superfin och mysig kväll, där tiden sprang iväg. Mycket prat och skratt och mys. Vi gjorde en god curry-röra som mat. (Eller snarare han gjorde, jag försökte vara underhållande för att jämna ut mitt icke-arbete). Vi somnade nog närmare två, i varandras armar. Helt underbart.

Dagen därpå var jag seg som bara den, låg och såsade i sängen till 12 innan även jag steg upp och tog en dusch. Vi hann i alla fall spendera lite vaken tid ihop, bland annat så fikade vi på ett café i en second hand butik, en väldigt trevlig sådan. Mycket prat och skratt blev det, innan jag skulle kila hem. Rätt kallt var det, höll på att frysa ihjäl lite smått utomhus. När jag kommit hem blev det mat, sen tog jag det mest lugnt och kikade på TV tills jag skulle sova.

Idag vaknade jag sent, var nog helt slut i huvudet efter helgen och alla trevligheter. Har hunnit beställa behövliga kläder, promenera i solen med mamma, ringa några samtal och laga en svampsås till middag. Ikväll blir det antingen nytta, eller så tar jag det lugnt och gör nyttan imorgon. Har en del grejer halvplanerade den kommande tiden, vilket känns kul. Kommer bli en fantastisk sommar, känner jag på mig.

Ta hand om er så länge!

Peeeace out, Ysme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar