tisdag 3 september 2013

Kärlek, vänner... och rädslor och sorg

Får bli ett kort inlägg ikväll då jag tänkte kila i säng.

Har varit en relativt full vecka fram tills nu. Förra onsdagen blev det träning, hem och duscha och sedan åka iväg till Stockholm. Mamma skulle träffa sin jobbcoach så jag passade på att följa med för att äta lunch, fika och vara på stan medan hon pratade med coachen. Blev sushi och vaniljkaffe. Inhandlade ett par jeans som jag faktiskt behövde till hösten, första "riktiga" jeansen jag burit på säkerligen 5 år. Har i princip aldrig haft jeans de senaste åren, utan mest haft kjol/klänning. Var trevligt att få umgås lite med mamma på eftermiddagen.

På torsdagen minns jag knappt vad jag gjorde, blev säkert att göra lite nytta jag behövde. På fredagen sjöng jag på morgonen, hade mamma med mig så vi kunde äta lunch efteråt, och handla lite på City Gross innan vi åkte hem. Var mysigt. Sången gick också väldigt bra, så skönt att komma igång med den igen! Och nästa vecka är det ny lokal.

I helgen hade jag det riktigt bra, fram tills idag. Lördagen spenderades först med M3 i Skokloster, med massor av prat, promenader och skratt. Vi blev dock lite utmattade av allt pratande, fast inte konstigt att man hade mycket att berätta då vi inte setts på en månad. Roligt var det att träffa henne! Vid åtta hämtades älskade F upp, som stod på vägen med rosor i handen som han gav innan han kramade om mig. Åh, snacka om att man smälte, hade saknat den killen så det nästan gjorde ont. Vi spenderade kvällen ihop, och morgonen/dagen därpå. Otroligt mysigt, är så lyckligt lottad som har honom <3

Har börjat redigera bilder med ett asballt redigeringsprogram på mobilen (okej, är kanske efter, alla har väl ett sånt), här är rosorna <3 


Igår träffade jag A i Uppsala, så fint att få umgås med henne! Vi åt lunch, drack smoothie, bakade bröd och pratade massvis. Finns inget stopp när vi sätter skratt- och prat-sidan till. Fylldes på med mycket energi, och hann dessutom träffa F en halvtimme ungefär, medan jag väntade på bussen. Även om det bara var mindre än en halvtimme, njöt jag oerhört av att få kramas och pussas lite vid busshållsplatsen. Kom hem vid nio ungefär.

Idag - mindre bra dag. Mycket känslor kom fram, som jag helst hade sluppit. Saker och ting har gått så fort till det bättre sedan början av 2012, och det senaste halvåret har jag för första gången i LIVET förstått vad lycka innebär. Har blivit starkare och mer hel än jag någonsin varit. Men ibland dyker rädslorna från det förgångna upp, ibland finns dagar (som med alla människor) där man behöver gråta ut och tillåta att rädslan över att mista allt det bra finns. Är så ovan vid alla dessa bra känslor, ovan att känna mig trygg, att man paradoxalt blir rädd för att känna sig så trygg. Men sakta men säkert går även det mot det bättre, måste ha tålamod. Rädslan tar inte ifrån mig att jag är så oerhört lycklig, och att jag helas allt mer.

Och så kom sorgen upp. Älskade L, du är så innerligt saknad. Vissa dagar dyker sorgen upp ordentligt, fast man annars har försökt ha en distans till det, för att överleva. Men idag var en sån dag där distansen inte gick att ha. Sorgen blev blottad framför mig, och jag grät länge. Önskar bara att det slutat annorlunda, att finaste L kunnat få det liv hon drömt om. Jag ska kämpa för dig <3

Just nu känns allt okej, har haft skoj konversationer på facebook och sett på idol, vilket väcker glada känslor. Ska försöka sova strax, så jag kan komma upp och träna imorgon.

Skriver mer snart, ljus och kärlek till er.

Ysme

Fler redigerade bilder:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar