tisdag 24 september 2013

Resumé av mediumkursen!

Hej allihop!

Nu har jag tagit det lugnt i två dagar, försökt smälta helgen. Men har faktiskt varit ovanligt fylld med energi och har haft massor av inspiration! Börjar med att berätta om helgen.

Vägen dit var lite knepig, men det gick ändå väldigt bra (det låg en bit från Spånga). Följde appen "kartor" då jag har en android. Klockan fem-tio över tolv knackade jag på dörren till J's lägenhet, där hon skulle ha kursen. Vi fick först en liten kort föreläsning om aura, chakran, energiskikten, energier människor bär på och hur många det är som absorberar andras energier som "svampar", vilket leder till problem i vardagen för de som är riktigt öppna. Och ja, jag har varit en sån, som tur var har jag lärt mig att hantera det mediala mycket mer de senaste två åren. Annars hade mitt liv haft betydligt mer brist på livskvalitet. Väldigt intressant var det, det vi fick lära oss. En del jag visste, mycket jag hade små aningar om, och lite som jag inte visste alls. Första dagen fokuserades på de fyra nedersta chakrana, kallat "kvantum", det är med de chakrana (energihjul även kallat, sök på "chakra" om ni inte redan vet) vi känner av energier från människor, föremål etc. Vi fick övningar som att läsa av de i gruppen, även då vi bar ögonbindel och sjal (och hade ingen BLEKASTE aning om vem vi läste av), så det inte gick att anklaga oss för cold reading. Vi läste även av kort, och spenderade flera timmar med avläsning (psykometri) innan vi slutade dagen med olika clearings (reningar från bland annat entiteter, andar). Helt otroligt vilken bekräftelse man fick på sin förmåga. Hände inte en enda gång att någon läste av helt fel, och oftast väldigt träffsäkert och rätt. Kändes kul att få beröm för mina detaljerade, träffsäkra beskrivningar. Blev ett bevis för mig själv. Mycket berörde mig, av det andra läste av hos mig.

När jag kom hem på lördagen åt jag hos pappa, och fick vila ut under natten. Allt kändes märkligt, men bra. Väldigt bra. På söndagen hittade jag lättare dit, och kom precis klockan 12 då vi började. Vi började med att läsa av föremål, och där blev andras beskrivningar av mitt föremål väldigt gripande. Jag tog med mig ett smycke jag haft på mig i de tuffaste perioderna de senaste fem åren, och det smycket har skänkt en stor tröst och ett läkande. De såg precis hur tufft jag haft det, beskrev känslor de inte kunde veta att jag haft genom att bara prata med mig, och gav mig vägledning i livet. J (ledaren) kände av en manlig energi som hjälpt mig och varit en vändpunkt i mitt liv, och jag blev tårögd och log när jag förstod att det var F. Jag fick också veta att en ny stor utveckling skulle ske i höst, och att jag skulle bli ännu starkare och mer medveten. När vi läste av framtid (clairvoyance) fick vi utnyttja vårt tredje öga, vår intuition. De var de två översta chakrana vi skulle använda på söndagen. Framtidsläsningen var intressant, kunde tro på det de sade för att de läste av nutid så bra, och känner sådant hopp efteråt. Fick höra av flera inklusive ledaren att jag redan är i princip "klar" och kommer kunna arbeta som medium/vägledare och inte behöva ha något vanligt heltidsjobb, och det är ju min dröm! Leva på författandet, föreläsandet och andligheten.

Avslutningen var det som många tycker är det stora med andlighet, nämligen andekontakt. För att inte utlämna för mycket, får jag berätta mer privat till er som är intresserade. Men ja, någon anhörig till mig dök upp, och berörde mig ordentligt. Och jag fick kontakt med tre som kunde bekräftas. Det kändes som en oerhörd värme och ett ljus under seansen. Även under söndagen bekräftades min förmåga, och det ska bli intressant att få uppföljning om det vi siade fram om framtiden.

Jag gick därifrån med nya andliga vänner/kontakter, en hel del nya erfarenheter och massor av hopp! Ångrar inte en sekund, eller en krona. Oerhört bra ledare och fantastiskt begåvade människor. TACK alla ni som medverkade!

Nu ska jag strax sova, imorgon ska jag och älskade, älsklingspojkvän fira våran 5-månaders dag med filmkväll och mys, och dagen därpå ha lite tid för skrivande hos honom. Väldigt roligt! Skriver mer när jag är hemma.

Kärlek och ljus, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar