fredag 27 september 2013

5 månader <3


Har haft två alldeles underbara dygn, från onsdag tills idag. Åkte till Uppsala på onsdag eftermiddag och mötte upp älskade F klockan två, vi gick tillsammans hem till honom. Vi skulle fira vår 5-månaders dag med middag och mys. Tänk... 5 månader... det var 5 månader sedan i onsdags, jag åkte buss hem med ett stort leende och visste att jag funnit min kärlek. Då vi deklarerade att det var vi. Dessa 5 månader har varit så fyllda med kärlek och känslor, så oerhört positiva och helande känslor. Han har fått mig att känna mig hel. Jag kan aldrig trasas sönder igen, för jag är byggd från grunden, stadig på jorden. Jag är evigt tacksam.

Grekisk sallad, mys, prat, skratt och filmkväll blev firandet. Och en supersöt tårta F skaffat! Efter maten avslutade vi dagen med att se shutter island och somna tillsammans. Mys <3 Dagen därpå hade vi lagt åt skrivandet, en skrivardag för två. Så skönt med lite disciplin att få saker gjorda. Skrev klart hela min föreläsning, vilket var superskönt! Vi åkte även iväg till Gränby centrum för att shoppa, och fick med oss lite var. Köpte bara saker jag verkligen behövde. Mysigt var det, och härlig promenad hem. På kvällen skrev vi lite till, åt middag och kikade på The Truman show, som jag visserligen sett förut liksom filmen dagen innan, men det är två av mina favoritfilmer. Fin avslutning på kvällen, och ytterligare en natt att somna i varandras famn.

Idag steg vi upp tidigt, och jag gjorde mig i ordning för att ta bussen till min sånglektion. Gick väldigt bra där, och givande diskussioner kring *hemlighetsstämplat* ;) Tog bussen hem efteråt, och har här hemma hunnit ta det lugnt, laga middag, prata lite med M3 och kika på Idol. Imorgon ska jag upp och träna lite tidigare, och åka iväg på eftermiddagen till F. Vi ska till Stockholm och träffa min vän F och hennes kille. Vi har inte träffat den andres respektive, så det blir roligt. Ser fram emot tiden som kommer nu.

Och jag har mindre ont i min mage sedan förra helgen, och mediumkursen. Hoppas det håller i sig. Har även börjat med järntabletter i veckan för järnbristanemi, vilket jag tydligen hade. Får hoppas att de hjälper ytterligare.

Nu ska jag strax sova! Tjingeling och godnatt <3

Bästaste F med tårta och vin. Love you <3

1 kommentar: