fredag 4 oktober 2013

En vecka med mycket roligheter!

En vecka har gått sedan jag skrev sist, en mestadels väldigt bra vecka! Gör en liten kort resumé först:

Lördagen spenderades på OT (Oliver Twist, ölpub) med älsklings-F, min vän F, hennes pojkvän R och en vän till honom. Väldigt roligt att få träffa dem, tyckte vi hade riktigt trevligt och mycket skratt och prat blev det! vi satt där från kvart över sju till närmare tolv, innan vi skulle hem med ett SJ-tåg. Dock funkade inte automaterna (!) så vi fick ta ett tåg kvart över ett och byta i Upplands Väsby. Mysig kväll!

Vi sov ut länge på söndagen, myste, åt frukost och sov lite till. Åkte hem på kvällen för att umgås med min älskade lillebror, och det blev filmmys och mycket babbel. En superfin helg!

I måndags var det musikgrupp, och det gick väääldigt bra, särskilt med en låt som lät väldigt stämningsfull när vi tre tjejer sjöng. Var väldigt roligt, och fick prata och skratta lite med A efteråt.

I tisdags försökte jag göra lite nytta, och i onsdags fyllde mormor år. Då blev det kalas och många släktingar kom som man inte sett på väldigt länge, vilket var roligt! Det pratades på, och vi åkte i tre omgångar för att hälsa på alla, då det var öppet hus. Tre omgångar smörgåstårta blev det också + en bit till kvällsmat, man är lite smått trött på smörgåstårta nu (...).

Igår blev det foto-dag med M3! Vi gick ut på promenad kring skogar och ned till sjön för att fota, och det blev ett gäng fina kort, kanske kan lägga upp någon bild sen. Tre timmar senare var vi tillbaka, och åt (smörgåstårta...) och pratade mer. Healade henne och drack te, innan vi gick och lade oss vid 11. Ändå skulle vi upp klockan halv sju, så man var lite död på morgonen.

Idag har jag varit på sånglektion och ordnat med projektet *spännande* är så glad att det händer. Sprang snabbt till bussen när vi var färdiga och åkte hem för att dricka kaffe och bli piggare. Har hunnit fixa mer med projektet under dagen + klippt mig hos mormor och fått mamma att färga mitt hår. Så nu är jag klar-rödhårig igen! Tacokväll med familjen inklusive pappsen och idol har varit avslutningen på dagen. Imorgon kommer äntligen favorit-F igen för massor av mys!

Känns som så mycket roliga saker händer nu. Tre kurser totalt i höst, sedan funderar jag på att så småningom starta eget när det fungerar. Boken håller på att renskrivas, en föreläsning i november, och en hel del annat produktivt. Finns vissa delar som känns jobbiga och smärtsamma, men jag försöker hantera det. Det kommer bli bättre.

Ta hand om er! <3

Yasmine

Ps. finns ett annat ämne jag tänkte ta upp sinom tid, ett som är i tiden. Ni får vänta, nyfikna lite och se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar