onsdag 23 oktober 2013

Kommer förmodligen ta en liten paus i bloggandet.

Hej alla fina!

Nu är det så att mitt liv är rätt stressigt i nuläget, och har varit ett tag. Saker som hänt + många viljor och planer jag har, har tärt lite på krafterna, och jag inser att jag måste sakta ned för att inte fysiskt bryta ihop. Min kropp är lite halvt ur funktion på många plan, förmodligen stressrelaterat men jag ska försöka uppsöka läkare och kika efter. För ett par veckor sedan råkade jag ut för en enorm stressreaktion då jag fick förhöjd temperatur i kroppen, huvudvärk, frossa, mycket ångest och bara grät helgen igenom mer eller mindre. Insåg att jag inte kan köra på i samma tempo, och var tvungen att välja ut fem saker som jag kommer prioritera följande veckor. Där ingår inte bloggandet. Jag kommer fokusera på de viktigaste människorna i mitt liv, föreläsningen om två veckor, och ett par, tre andra saker. Resten får pausas.

Har hänt mycket roligt och utvecklade också. Bland annat ett jobb-uppdrag jag fick av hjärnkoll måndag-tisdag förra veckan, som gick ut på att stå vid ett bokbord på UKK i Uppsala och prata om hjärnkoll. Har också blivit intervjuad och fotad av UNT (Upsala nya tidning) för en artikel. Nya möjligheter som dyker upp oväntat, alltid ovant men väldigt spännande.

Artikeln kommer ut i UNT (pappersupplagan) nu på söndag, 27/10. Lägger upp en länk till UNT:s hemsida när artikeln läggs upp där.

Imorgon ska jag iväg på kryssning med älsklingen för att fira vår halvårsdag. Kommer bli så sjukt underbart och jag längtar massor. Tänk, ett halvår. Tiden har gått fort, men innehållit så mycket positivt och så mycket kärlek att det annars borde tagit år för allt att hända. Älskade F, du betyder så otroligt mycket att det knappt går att beskriva i ord <3

Kanske uppdaterar någon gång ibland, men skriver nog inte "på riktigt" på ett tag, bara så ni vet.

Men jag önskar er allt gott så länge!

Ljus och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar