tisdag 10 september 2013

Suicidpreventiva dagen idag!

Innan jag går och lägger mig för natten, ville jag bara skriva ett kort inlägg om ett ämne jag tagit upp och troligtvis kommer ta upp mer.

Idag är det suicidpreventiva dagen, och självmord är ett ämne jag berörs av.

För att jag själv haft tankarna, planerna och varit nära att mista mitt liv genom självmord.
För att jag haft människor nära med de tankarna.
För att jag nyligen mist en nära person genom självmord.
För att jag lider starkt med de som blivit kvar, efter att någon nära tagit sitt liv.

Mina tankar går till dig, älskade L.
Mina tankar går till alla er människor därute som någon gång önskat att ni inte fanns.
Till er som fortfarande går med de tankarna, ge inte upp, det finns hopp för er med, ingen människa saknar potential att överleva, leva, bli fri.
Till er som inte längre finns på jorden, för att ni inte orkade leva mer.
Till er som sörjer någon eller några som inte finns på jorden, för att dessa inte orkade leva mer.

Och till mitt liv, som inte tog slut. Något jag är evigt tacksam över.

Självmordstankar är ett övergående tillstånd. När stormen lagt sig, kommer tacksamheten.
Det går att rädda liv.
Det går att rädda ditt liv.

Du är inte ensam.
Du är inte hopplös.

Glöm aldrig det.

Kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar