torsdag 5 september 2013

Träningsvärk, ajaj ont, kan inte sitta + stunder då livet lyser mot en

Yasmine är en tjej som är väldigt nyanserad i det stora hela i sitt tänkande, men när det gäller prestationer kan hon vara lite svart-vit. Typ: "gör jag inte allt jag tänkt göra idag, kan jag lika gärna ligga i sängen hela dagen". Litet släktdrag faktiskt. Och igår blev en sådan dag. Varför? Jo...

Tränade inte särskilt mycket i sommar på mitt vanliga gym-ställe, utan träningen bestod av allt skoj som gjordes i somras. I Österrike till exempel blev det så mycket gående och konkande att jag kände hur benmusklerna faktiskt var rejält tränade när jag kom tillbaka. Efteråt började jag träna på curves igen, och har försökt klämma in 3 gånger i veckan, börjar gå ganska bra. Och när jag ändå hade kommit igång tänkte Yasmine igår, efter ett styrkepass, att nu är det minsann dags att jogga en sväng också. Så igår blev det att springa/jogga/promenera mellan turerna i någon timme eller mer efter curves-passet, och idag märkte jag att jag nog blev lite överentusiastisk... Hade varit smartare att ta det försiktigt, träna upp konditionen lite successivt och inte köra på för hårt. Konsekvens = det gör ont att gå ned för trappan och att sätta sig ned, och att resa sig upp och lite annat man behöver göra. Mamma igår: "har du så här ont idag, ska du se hur det kommer att kännas imorgon!". Mamma idag: "ja du har ont idag... men två dagar efter, då gör det som ondast!". Har blivit lite interna skämt kring det där. Men duktig har jag känt mig!

Efter träningen igår, blev det dusch och lunch. Har ett recept på en god svampsås, som det innan igår var länge sen jag gjorde. Hade väldigt mycket energi, och kom igång med både bokskriveriet + föreläsningsmaterial. Ska fortsätta ikväll.

Har också haft (väldigt positiva) muskel-käk-smärtor, då jag suttit halva kvällen igår leende och pratat med F. <3 Såna stunder känner man hur hela livet lyser mot en. Har mått betydligt bättre dessa dagar, än i tisdags.

Idag har jag fått sova ut, och har hunnit rensa min garderob. Kändes väldigt skönt!

Imorgon blir det träning igen (om mina ben tillåter...) och sedan lunch med mamma + hennes väninna G. Kommer bli väldigt trevligt. Och i helgen blir det kvalitetstid med F!

Ha det bra alla ni fina människor. Kommer lägga lite mer tid på min serie om mobbing, OCD och skola också, som jag påbörjade tidigare i somras. Nu blir det fler nyttigheter på min planeringslista!

Kramis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar