tisdag 1 januari 2013

Den första dagen på det nya året!

God morgo... jäääklar, klockan är redan halv sex, panik, jag vaknade ju nyss!!!!!! osv.

/ : ,, ¤ ^ ~~ ; - * `

Trevlig dag igår, superdupermysig! Hann faktiskt med lite föreläsningsarbete först, sedan begav jag mig till Uppsala vid halv fem. Bussen från statshuset till P gick en gång i timmen, så det blev att vänta en halvtimme, och så stod jag på fel plats dessutom, men jag hann med lite spring! Mötte upp A vid busshållsplatsen och så gick vi in till de andra. Verkligen en hellyckad kväll trots att vi var så få. Fem rätters HURGODSOMHELST-middag med bål och vin och cider och vatten och (etc), och så lyssnade vi på musik medan vi pratade. Tiden bara rann iväg, och jag och A blev ju som vanligt lite halvt flummiga (men så får det vara!). Vid tolv gick vi ut och firade in det nya året, tomtebloss och champagne blev det, och jag kände hur det bläddrades in ett nytt kapitel i mitt lilla liv. Ja, nu är det 2013!

Stannade någon halvtimme till, sen skulle det bege sig hem. Men tack hörni för mat och sällskap, en perfekt nyårsafton!

Resan hem var lång och seg. Åkte buss till centralen och fick vänta en halvtimme på Enköpings-bussen med alla fulla ungdomar, roligt, roligt, när man inte själv är knappt hälften så full. Och jag hann några gånger himla med mina inre ögon och tänka "alltså, PRATAR man så??", man beter sig ju antagligen lite halvt småtöntigt då man är full måste jag säga. Dagens ungdomar, moralkärring, skojskoj, osv. Men bussresan gick bra i alla fall, lyssnade på musik och var faktiskt inte så jäkla trött. När jag kom hem pratade jag lite med mamma, och pappa som också var där, sen blev det dator, gilla-allt-på-fb och godnatt.

Har hunnit med en hel del idag också, börjar bli klar med det första föreläsningsmaterialet, och det känns så jäääkla bra!! Nu ska jag fila på en låttext och skriva ut lite papper till samtalet med K imorgon.

Skriver kanske mer senare, ciao! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar