måndag 21 januari 2013

Den heliga måndagen! och lite andra dagar

Tjolahopp!

Nu är det dags att berätta lite om veckan som varit!

Torsdags... vad i självaste, gjorde jag då? Hmmmmm... Nej, jag minns faktiskt inte. Skrev? Svarade på mejl? Pratade i telefon? Kikade på spänning klockan 22:00 på femman? Ja, lite allt möjligt sådant antagligen, kanske har missat en viktig punkt i ordningen, men shitesamma.

I fredags var det sång på morgonen, gick faktiskt superbra och det var jätteroligt! Behövde den timmen verkligen. Låten min är alldeles strax klar, vilket känns jättebra. Sedan pratade jag med K en timme, om lite allt möjligt som hänt och varit. Bland annat om alla minnen som ploppat upp, upp det kommer bli dags att fortsätta traumabearbetningen sinom snar tid. Efter samtalet, kilade jag ned på stan och hem till A för sleep-over, totalmys. Hennes nya lägenhet dessutom, som även den var totalmys. Vi pratade, fikade och begav oss till ICA där vi inhandlade lite småsaker. Hos henne stekte vi sedan pannkakor och pratade i flera timmar, innan det blev dags för middag och tacos. Som vanligt blir det en hel massa jätte-del skratt, prat och flum. Vi kan prata om allt verkligen, och det känns så bra. Efter middagen pratade vi i ytterligare sex timmar, till två eller något, innan vi somnade.

På lördagen hann vi göra oss i ordning och äta frukost innan hennes mor + far kom och hjälpte oss med städning och uppackning. Med lite samarbete går det väldigt snabbt måste jag säga! Vi fikade och pratade, sedan fortsatte vi med städandet lite till. Vid fem i sex tog jag bussen från centralen, och tjugo i åtta var jag hemma. Kändes väldigt bra efter första delen på helgen, tack finaste A <3

Igår var familjen Ejner Lind hos farmor som fyllde år, då blev det rackarns massa fika, prat, galenskaper och lek med lill-söt-kusinen M.

Jag var först Yasmine. Sen var jag Teddy, som sade "fy" åt Skalman för att han sagt fula ord, om jag minns rätt. Efter många minuters fundering kom vi fram till att han sade "jäklar". Sen skulle Yasmine som nu var Yasmine kasta boll till M, och sekunden efter var hon nere i blå-rummet så då var det bara att följa efter. Då var jag plötsligt gravid, fick ont i magen, och skulle föda där mitt på soffan. Så kan det gå. M var då bebisen, och hon höll i Bamse som Skalman (numera farmor) snodde, och då tog Teddy (jag) tillbaka Bamse, eller vänta, det var tvärtom; jag var fortfarande Teddy och jag snodde bamse och sen skulle vi dansa till mamma Mia, så då var det på med en sjal och en lila kjol och sen gick Skalman i sömnen och vaknade och då var det jätteroligt och hej och hå, två timmar senare var vi lagom slut och trött och PUH. 

Söt är hon den damen, och det blev att sova gott för mig och farmor sedan.

Vi åkte innan middagen, som vi åt hemma hos familjen Lugn-och-ro (NAAT) och mitt i allt insåg jag att jag hade...


En smartphone!!!!!

Den hade ni inte hört va?

Nu är det dags att berätta om dagen!

Träning på morgonen, lite fika och dusch hemma och sedan begav vi oss till teamet för musikgrupp. På vägen halkade jag och mamma in på jobbiga ämnen, så efter att vi snabbt konstaterat att vi kanske borde låta dessa ämnen vara, blev jag lite smått worried angående musiken. Ville inte komma dit som ett vrak, men se på fan, det gick hur bra som helst! Väldigt roligt att få sjunga och träffa alla härliga mänskj'or, så roligt att vi efter en halvtimmes fika upptäckt att vi redan slutat. Väldigt mycket energi gav det i alla fall, och förutom lite små-jobbig-heter som jag nu lagt bakom mig, har dagen fortsatt att rulla på bra.

Finner dock en viss rastlöshet inuti som känns precis på samma sätt som de gånger då jag inte själv-healat på flera månander. Med andra ord = nu är det dags för lite andlig happening i mitt rum!

Med de orden tackar jag för mig, och önskar er ett hjärtligt god jul.

Så stavas grammatikfel.

Ciao! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar