torsdag 31 januari 2013

Inspiration

Snart börjar spänning på femman (ja, är ni nyfikna får ni väl kolla själva, det är privata angelägenheter, humor etc) så jag hinner bara skriva ytterst kort.

Idag har varit en blandad dag med måendet, dagen började av vissa anledningar på botten (mer om det lämnar jag åt sidan) så jag använde flyktvägar och försvann ett tag, men återhämtade mig ändå relativt snabbt. Då jag väl stod på benen, var i nuet och hade ätit och duschat, kändes det bättre trots omkringfarande tankar - och då var det dags att fara till Uppsala för (h)järnkoll-träff!

Ett mycket givande och inspirerande möte med många nya (och gamla) ansikten! Vi diskuterade vårt arbete och lade upp lite planer, tankar och idéer för den kommande tiden. Fick mycket ny energi som jag använde till att tänka mig gladare, fick skjuts hem av Y som ändå var i Uppsala så vi pratade lite på vägen. Trevligt! När mamma hämtade upp mig på halva vägen, sprutade orden ur min mun, mundiarré deluxe, som vi brukar kalla det. Berättade om alla nya tankar och idéer och om mitt hopp inför framtiden. Jag tror verkligen alla erfarenheter jag haft kommer ta mig långt, på många olika sätt.

Väl hemma har jag ätit, haft ett väldigt intressant (=galet, knäppt, intelligensbefriat, men ack så roligt) samtal med F och fixat lite nytta. Nu ska jag som sagt se på TV och sedan sova.

Imorgon är det sång (YAAAAAY) och sleepover med A (ännu mer YAAAAAAAY) och det kommer lätta upp humöret rejält. Tack för mig, vegetarisk pastej!

/ Ysme

Ps. kika gärna in Uppsalas brukarnätverk: www.brukarnatverket.se, under "talarförmedling" och "PTSD" hittar ni mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar