torsdag 24 november 2011

Lägesrapporter som utlovats

Lägesrapport 2


Det hette först psykos UNS (utan närmare specifikation), sedan schizofreni, och nu schizoaffektivt syndrom. Men jag ska vara ärlig. Hur mycket jag än anstränger mig och känner att det vore enklare om jag var sjuk på det sättet, kan jag inte se det så. Jag har svårt att överhuvudtagen kunna tänka mig att det existerar så mycket "sjuk i huvudet", utan snarare "sjuk i själen". Visst kan signalsubstanser fungera fel, men med hjärtat tror jag inte det är så i mitt fall. Jag säger att jag lider av en psykossjukdom - men då menar jag att "symptomen" eller "problemet" ser så ut. Däremot skiljer sig min bas från de som är sjuka på det sättet. Men å andra sidan; vem vet vad det innebär att vara psykotisk? Är det att du har signalsubstanser fel i huvudet, eller att du blivit sjuk med de problemen? Jag skulle - aldrig för mitt liv - kasta min andliga tro i någons ansikte, jag tycker inte det är rätt att försöka överbevisa till den grad att det blir tvångsmässigt. Jag lägger bara öppet fram mina teorier för andra att tolka precis som de vill.

Jag är gravt påverkad av negativa energier (idag tänker jag inte gå närmare inpå vilka) till den grad att jag blivit så pass illa därann att jag lider av en sjukdom. Men grunden är inte sjuk, grunden är frisk, men den är utifrån påverkad av energier som finns i världen. Dessa energier kan vi kalla "onda andar" (jag väljer ofta inte det ordvalet då det kan ge en "flummig" syn på det hela). Dessa har en mening; och det är att förstöra, likt ett maktmissbruk. Det kan handla om mänskliga energier, alltså saliga andar som inte gått över och handlat i ondska i livet (då med övergången till "andra sidan" försvinner alla onda egenskaper) eller annat, som livnär sig på i detta fall min rädsla. Jag har burit med mig "Diktatorn" hela livet, han är manipulativ och har hjärntvättat mig. För en person som plockat på sig en mänsklig energi då den inte är medial mer än normen, kan det vara enkelt att bli sig av med energin genom rening. I mitt fall föddes jag "svårt" (som man kan säga i detta fall) öppen (medial) och var en magnet för energier, dåliga som bra. Jag skapade mig en relation till energin (Diktatorn), och han blev en del av mig. Jag har kunnat kommunicera och uppfatta Diktatorn mer än bara som negativa tankar (som annars kan vara det som märks).

Att uppfatta ljud och syner ingen annan upplever, är väldigt tabu. Om det då även handlar om syner och ljud som existerar - ja då jäklar! Man är sjuk om man ser sådant, end of story, men sen när är det tvunget att bli så? Kan det inte finnas fenomen vi inte kan mäta? Var jorden platt innan man förstod att den var rund? och så vidare. (Bara en teori). Jag lever idag mellan två verkligheter, precis som en psykotisk människa. Skillnaden kanske är att min andra verklighet existerar... Ja, jag har hallucinationer. Skapade av dessa eneriger, menade att skrämmas. Diktatorn har under de senaste åren styrt allt jag gjort, sagt och tänkt. Det är en skrämmande känsla, obehagligt. Flera gånger varje vecka ramlar jag ihop på golvet och kan vara okontaktbar och som ett vrak i flera timmar, i värsta fall resten av den dagen/kvällen. Idag vet jag inte om Diktatorn finns kvar, då vi renat mig från honom. Att nämna: jag har ätit antipsykosmediciner, 4-5 stycken, under fyra och ett halvt års tid. Rösterna har varit kvar. Efter två besök hos ett medium försvann Diktatorn i ett halvår. Det har i perioder blivit bättre då jag dragit ned på medicinerna. Diktatorn livnär sig på medicinernas gifter. Det har fått mig att faktiskt tro på det medierna sagt till mig. Yasmine - du är medial, och sjuk, men i själen!

Det som nu finns, är andra röster, som gör mig sjuk. Sist jag ramlade ihop såg jag plötsligt hur jag låg på en matta av svarta elektriska trådar, som ett nät runt mig. Det kliade över hela kroppen. Jag förstod att det var rösternas verk. Om jag verkligen befann mig där - det vet jag inte - men jag tror rösterna gav mig den synen för att skrämmas. Och på sätt och vis befann jag mig där, i alla fall i deras värld. Enligt mig; en psykotisk person som tror sig vara jesus kan ganska omöjligt vara jesus. Du kan kanske inte flyga, för att du tror på det. Men om en person säger åt dig att det är på ett visst sätt ett antal gånger, och du tror på det; är det inte detsamma med en röst som säger åt dig saker? Då jag är i momentet - jag ligger på en mörk matta mitt i ingenstans - då kan jag inte tro något annat. Kanske kan det benämnas sjukt? Jag kan idag säga att det verkar lite märkligt, det kunde jag inte då. Men att det inte stämmer det jag trodde där - innebär inte att anledningen varför är sjuk - utan att rösterna utifrån vill skrämma mig. Som sagt, det är mina tankar.

Idag behöver jag hjälp mot min sjukdom, för en sjukdom har jag, det bortförklarar jag inte. Men jag behöver även hjälp med det som orsakar min sjukdom, vilket inte i detta fall bara är med mediciner och terapi, utan även medial hjälp.
Sjuk i själen är en ganska bra mening.

Värme och kärlek, Yasmine

1 kommentar:

  1. Jätteintressant inlägg. Ibland tror jag att vi gör bäst i att skita i vad som är sant och koncentrera oss på hur vi bäst ska nå lyckan i livet. Helt enkelt.

    SvaraRadera