måndag 17 december 2012

I DID IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

Ja, herrejisses. Till att börja med kan jag försöka ursäkta mig för mina missade utlovade inlägg. Tanken var att skriva direkt medan jag hade drivkraften, men det har varit fullt upp med annat, så jag får helt enkelt skjuta på det lite. Snart så!

Jag tänkte börja berätta lite om helgen tills jag kommer till *domdomdom*.... dagen. I fredags tog jag mig till teamet för sång och besök hos K. Sången var väldigt rolig, vi övade upp rösten väldigt länge och kikade mitt röstspektrum. Min vidd inom sången helt enkelt. Det var oerhört intressant att se var jag hamnade. Att jag var åt sopranhållet visste jag redan, men fick nu även veta att jag kan sjunga väldigt höga toner och de mörka sträcker sig till två steg längre än sopraner vanligtvis brukar kunna. Jag måste ju helt klart träna för att de mer svårsjungna tonerna ska låta bra, men är på bra bit. Samtalet med K var väldigt givande, tråkigt nog minns jag inte så här flera dagar efter vad det handlade om, men jag minns att jag tyckte det var värt mycket. Handlade en del om min oerhört stärkta självkänsla, om jag minns rätt.

Efteråt tog jag mig till stan och mötte upp A, vi tog en lunch på stan och begav oss sedan hem till hennes mamma som kompade oss på piano medan vi fick öva på konsert-låtarna. Det gick väldigt bra! Oerhört roligt att få träffa de andra också. Det fick bli sleepover, en supermysig kväll med matlagning, sång och massor av prat. Vi har så mycket att prata om, och det är alltid lika roligt. Visade lite föreläsningsmaterial också, och vi gick inte och lade oss förrän vid två. Dagen därpå spenderade vi tillsammans med att äta frukost och lunch och prata massor, sen var det dags för mig att kila hem. Bussresan gick förengångsskull bra trots vädret, och väl hemma fick det bli en kväll framför TV'n med mamma. Och lite telefonsamtal + datorerande.

På söndagen var jag NERVÖS med stora bokstäver, inför dagens konsert. Halvdog några gånger och försökte göra nytta, hann i alla fall med lite (h)järnkoll. Det där lät ju kul. Hehe... he. Humor. Mediterade för att bli lugn, och jääävvvvvlar i min lilla låda - det hjälpte! Som vanligt. Blev verkligen hur lugn som helst, och somnade gott. Och så idag var dagen D här... Tränade på morgonen och hann sjunga upp lite efter duschen, förberedd, u' knoooow it. Halvdog lite till på vägen in, och ännu mer där inne. MEN! Det gick så

J-"#¤%!@-A

bra! Vi övade upp innan i någon timme, fikade och pratade, övade lite till och pratade lite till. Sen var det dags för mig, A, S, M och musikD att börja köra. Fem låtar blev det, och varje gick som på räls. Tyckte dock att jag borde sett väldigt osäker ut, men skenet kan bedra för vi fick både höra att det lät jättebra och att vi alla såg väldigt säkra ut på scen. Bra betyg, tummen upp, och jag och min luriga självbild sög åt sig allt av alla komplimanger, resultat = jag är sjukt nöjd. Det blev mat och prat efteråt ganska länge, vilket var superkul. Hela dagen blev väldigt lyckad, många skratt as usual. Nu är jag hemma, glad och klar för sängen. Har pysslat med lite julklappar och kikat på TV.

Idag mår jag så jääääkla bra ska ni veta - och jag låter stora delar av min glädje pysa ut genom era datorer med hopp om att ni ska få ta del av min eufori! Vissa dagar är bättre än andra, har dessutom fått mycket gjort och har insett att man faktiskt har tillgång till lycka om man slutar fokusera på alla nackdelar.

Nya Yasmine - ser lösningar i problem, med upptäckten om att det mesta går bättre då!

Nu skall det sovas och "hånglas med kuddarna" som en viss person brukar skriva. Tjohoo! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar