fredag 21 december 2012

"Blogg söker manlig slav"...

... inte jag alltså, men tydligen har någon sökt på det för att komma in på min blogg. Ja ibland kan man ju undra vad den här bloggen handlar om egentligen......................

Sitter vid datorn (jahaaaaaaa!?) och kikar på svenska hjältar. Jag är en svensk hjälte. Jag har inte dödat alla harkrankar i världen. Bara de jag har mött. Det är en dygd, ska ni veta. Om vi ska vara lite seriösa, är det rätt fint att se alla människors mod. Nyss grät jag. Nästan.

Kilade ju iväg till självaste M3 i onsdags! Mötte upp henne på centralen och så åkte vi till hennes lägenhet i Salem. När vi snackat och lyssnat på musik (berätta för Lina, OM DU TÖRS!!!!! och så sjöng dom om en luden falukorv också. Ja, på riktigt, nostalgi från bandit-tiden) i några timmar kom J och då vart M3 trött och somnade nästan stående (blink), därmed gick hon och sussa. J och jag satt uppe till två-halv tre någon gång och pratade, sen somnade även vi.

Dagen därpå var det vi andra som var trötta, medan M3 glatt hälsade "GOD MORGON! :D *big smile*" och vi muttrade något tillbaka (typ). Det blev mycket snack, lite matlagning och flera skratt innan jag och J var tvungna att sticka. Då blev det en låååååång resa hem. Tåget gick en kvart försent, i den kvarten fick jag stå ut med en dreglande gubbe som på otydligt språk försökte få fram "du är en studerande ungdom, bra bra, måste tjäna pengar" för att jag läste mina föreläsningspapper, och "din kappa är varm" ungefär 5 gånger. Jag gav ungefär lika många svar, medan jag försökte koncentrera mig, sen (puh) drog gubben till ett annat tåg och jag fick åka. För att en kvart senare behöva kliva ur vid Jakan av okänd anledning, och komma hem med ytterligare ett tåg i Bro. När jag kom hem med mor min, hann jag snabbt prata med F och äta, sen var det haaaaaaaaaardcore pluggande i flera tim... eller vänta, jag gick och lade mig kom jag på, plugg blir effektivare efter sömn konstaterade vi.

Idag har det då istället blivit att träna på föreläsningen hela morgonen, och åka iväg till Uppsala för att redovisa inför PK. Det gick bra utifrån mina förutsättningar, diverse väldigt lite tränande, men jag fick mycket idéer från PK på vad jag kan utveckla. Hon verkade tycka att jag utvecklats och i helhet känns det som att jag är på väg. Jag blir mer och mer säker på "scen", blir mer naturlig och kommer lättare ihåg det jag vill få fram. Nu fattas det bara att finslipa lite till, skriva mer på föreläsningen och träna. Annars börjar jag tro ordentligt på mig själv, när det gäller det här arbetet. Det är oerhört skönt.

Sen jag kom hem har jag satsat mycket på julklappar, och allt till mini-julafton med mormor och morfar imorgon, är i alla fall klart. Själv har jag mått rätt bra, önskar att de sista pusselbitarna skulle falla på plats för mig och mina närmaste bara. Det är så mycket som blivit bättre, jag skulle vilja sprida mitt hopp till alla som står mig nära. Skulle lyckan sprida sig från mig till hela min omgivning och livet ville ge med sig lite, vore det mesta fulländat. Men även i de stunder mycket känns svårt och det finns smärta med i bilden, förlorar jag inte hoppet. Tror faktiskt aldrig mer jag kommer förlora hoppet. Ingenting är omöjligt.

Nu ska jag strax kika på film och dricka te eller något. Kärlek och ljus till er!

Ps. Nej, jorden har inte och kommer inte gå under. Däremot tror jag att en ny era, en ny medvetenhet har sin början idag. Världen kommer förändras. Det tror jag skarpt. Sen har människan en förmåga att tolka tecken lite halvkasst..........

----------------------------

Igår var det fyra år sedan. Fyra år sedan änglarna hämtade dig, änglamorbror. Kommer för alltid älska och sakna dig, trots att du är alldeles nära. Det är en gåva att få ha dig kvar. Men ibland hade jag önskat att det vore på ett annat sätt... <3

1 kommentar:

  1. Har köpt Kamagra utan problem på www.intimleksaker.com
    De har bara Kamagra tabl för tillfället, men fungerat klockrent varje gång.

    SvaraRadera