onsdag 27 februari 2013

Dessa "små" inlägg blir alltid lite längre än planerat

God kväll/natt!

Hinner med ett litet inlägg innan jag sussar för natten.

Musikgruppen var kalas rakt igenom i måndags, vi var bara tre stycken, fyra med musikD, men jäklar vad vi skrattade (läs: mest jag). Det gick liksom inte riktigt att hålla käften stängd. Sjukt givande var det också, då vi för första gången provade att rappa "in the end", ny erfarenhet. Vi fastnade in tha flow och började rappa en annan låt också, som inte skulle rappas, men jag tyckte vi fick in en egen nish på det hela. Jag vet inte hur man stavar nish, så ni får stå ut med eventuell felstavning. Efter lite skönsång, blev det lite mer prat och skratt med A, innan hon var tvungen att kila till bussen och jag hem.

Väl hemma blev det lite viktigt pysslande med det ena och det andra, tror (?) jag hann med en del i alla fall. Gårdagen och idag har rullat på, och jag har faktiskt hunnit en hel del. Igår hann jag ringa ett viktigt samtal, skicka något mail, fixa ett ytterst kärleksfullt och rätt knäppt (in the Ejner Lind-style) kort till min mor, man kan säga att det bara är vi som förstår att det är väldigt gripande och vackert, resten blir nog bara lite lätt... fundersamma. I alla fall, det var roligt att skriva. Hann se en film igår "flickan" som var rätt bra, streamerstället var totalt efter bara, så det tog lite tid.

Idag var det sång på morgonen, då jag fick lära mig ytterligare piano-tekniker. Går hyfsat snabbt, sen är ju jag lite ivrig. Spelade lite mer då jag kom hem, tog en promenad och fortsatte njuta av solen på altanen, och har hunnit fila en del på en låttext. Råkade somna efter en halvtimme, kan ha behövts. Efter allt som rullat på och stressat, behövde jag ta en stund då jag bara lät mig vara, och då är det givetvis min väldigt underhållande lillebror jag går till. Finns få jag kan skratta så mycket med, och vi har exakt samma humor.

Förutom tvången som driver mig till vanvett, känns livet väldigt bra just nu. I en period har det jobbigaste lagt sig på is, och det är hanterbart. Tvången blir dessvärre ett sätt att hålla allt i schack, men det får bli att köra lite hemma-KBT så kanske det blir bättre. Känner en lycka som förut hamnade lite i skymundan, och dessutom är det snart vår vilket gör saken ännu bättre. Längtar som bara den!

Ojski, klockan är tio i tolv och jag ska meditera också, får avsluta för idag och önska er godnatt!

Värme och kärlek, Yasmine

1 kommentar:

  1. Tack för ett underbart kort min underbara dotter! Puss o kram samt klem-på-nesan ;-)
    Din ytterst knäppa men kärleksfulla Mams

    SvaraRadera