söndag 10 februari 2013

Resumé och reklam!

Måste erkänna att jag har lite bristande fantasi då det kommer till vad jag ska skriva här just nu, men idag får det bli lite resumé och reklam!

Igår vaknade jag vid tio, gick upp och åt frukost, och slog mig ned här. Efter några timmar tänkte jag meditera och slog på någon meditations-cd, och lyssnade till en skånsk mansröst som låååångsamt förklarade att "bluuunda, andas genom näääääsan, och detta är till för att ni ska mediteeera och inte sooooova...", ungefär så mycket hörde jag innan det blev Zzzznark. Sov bort tre timmar och som vanligt hamnade jag i den omtalade sömnparalysen, dvs lillebror kom in och försökte prata, men jag kunde inte svara för jag var paralyserad trots att jag var medveten om varje ord. Alltid lika creepy, men jag har varit med om det i perioder dagligen, sedan jag gick i åttan. Drömde (*damdamdam*) konstiga drömmar också, den ni!

Resten av dagen/kvällen/början på natten, satt jag vid datorn och pratade med cyber-vänner, åt ett äpple och gick i säng vid tre. Mormor var här, då mamma var borta på någon stå-upp grej med en vän. Melodifestivalen har jag hittills knappt sett, det mest irriterande programmet i världshistorien, näst efter "på spåret" och "så ska det låta". Vet inte vad det är, men jag tål det inte. Den första killen var söt hann jag se, och så vann Seanis bananis, mer hann jag inte se. Pratade i telefon med fina J och M1 också + mediterade för lite spök-kontakt.

Idag har jag sovit (höhö), sett på en film (miffo som gick på teven) och kilat över med mamma till morfar, som fyller år imorgon. Fika, mat, skratt och trevligheter. Nu ska jag strax titta på film och sedan sova, för imorgon bär det av till Uppsala! Bland annat för ett hjärnkoll-möte.

I sjieeelen mår jag okej, men min kropp beter sig hell-udda. Rycker till i spasmer på grund av att jag är spänd och mår allmänt illa. Måste verkligen lära mig att slappna av, har nästan börjat gå på rutin och krypa ihop med musklerna. Funderar på att försöka gå på massage eller något.

Uppdaterar imorgon!

Ljus, Yasmine

-----------------------------------------------


Nu tänkte jag göra lite mer reklam för mina kära vänner på SafeSoul!
På sidan kan du läsa mer om vårt arbete vi gör för att förbättra livskvaliteten för unga drabbade, där finns även vi föreläsare med och information om oss.
Forumet är en gratis mötesplats där du kan få kontakt och stöd med andra i samma sits, där finns även vi föreläsare med för stöd och kunskap.
Ni är alltid fria att kontakta oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar