lördag 23 februari 2013

Man kan vara glad också

Idag hinner jag sätta mig ned en stund i alla fall, mellan allt som händer, och skriva!

De senaste dagarna har varit riktigt bra, var nog en bra grej att få ur sig allt som kändes, och sedan försöka gå vidare. Har varit allmänt glad och tillfreds. Har varit lite hemma, och lite i Uppsala. Igår var det sång igen, blir mycket sång nu i dagarna. Vi hann sjunga en hel del, lite Joni Mitchell, lite  Adam Lambert, lite eget och vad var det mer... Jo, Kate Bush också, för er som vill ha en detaljerad redogörelse, hähä. När jag sjungit klart blev det att prata med K för första gången på mer än två veckor, så vi hade en del att prata om. Träffade M... 4 (dessa M alltså) på vägen, vi han skratta lite hej vilt så jag var fortfarande i något hysteriskt läge hos K. Men det blev att berätta allt bra och allt lite mindre bra som hänt, främst det bra, och det var skönt att få dela med någon som känt en så länge. Blev en del skratt där med, vi är väl levande bevis på att det går att ha roligt på ett psykologsamtal. Lite viktigheter hann vi diskutera också, innan det var dags att dra sig ned på stan. Tog bussen till stora torget, och begav mig på en ytterst trevlig fikastund, tiden rann iväg! Klockan blev lite över fyra då jag efter ett evigt bussletande lyckades placera mig rätt och begav mig hemåt. Resten av kvällen var jag glad och lite lätt trött, och då blir jag alltid hysteriskt och det gick liksom inte riktigt att prata med mig för att jag skrattade mellan varje mening (...) så vi gav upp. Istället slog jag mig ned framför datorn och gjorde ingenting, eller jag gjorde säkert något skitviktigt men inte fan minns jag det, somnade relativt tidigt vet jag att jag gjorde i alla fall!

Idag var det träning på morgonen och en dusch, sen träffade jag M (eeh, M... 7? 8?) på en jättemysig fika! En vän från grundskolan jag inte träffat på... ett år, måste det vara. Vi pratade och skrattade bort mer än en timme, innan det blev att resa hem till Skokloster och äta lite. Klart lyckad eftermiddag! Samtalade med M3 en stund också för att uppdatera från båda hållen, och nu blir det att förbereda sig inför mötet med hjärnkoll imorgon, och lite annat som måste göras. Blir nog borta hela dagen.

Fick ett bra mejl också, hymmel hymmel, kan förklara närmare sen. Det leder nog i alla fall till något gott.

Tvången är lite åt hälvätä idag, men jag tänker fasiken stå på mig. Snacka om analytiker deluxe, nu gäller det att bryta i tid och bita ihop. De ska inte få påverka så mycket mer.

Ciao!

Ysmeninemame

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar