lördag 16 juli 2011

Chokladsmoothie + "tvångsmässig sms-förbättring"


Min sjukgymnast lärde mig ett knep som kan hjälpa dig att få i dig choklad utan att köpa hem stora kakor och frossa. Perfekt sukt-sänkare!

Du behöver:

- en banan
- två teskedar kakao
- Ett halvt glas mjölk

Mixa, häll upp, klart! Smakar som en blandning mellan oboy och chokladpudding, och går snabbt att göra.

         ---------------------------------.---,--¤--*--¤--,---.---------------------------------

Jag fick ett sms. Jag tog upp mobilen. Jag läste. Jag skrev några rader. Jag skickade. Punkt.

Två minuter gick.

Idag.

Jag fick ett sms. Jag tog upp mobilen. Jag läste. Jag skrev en rad. Jag analyserade raden. Jag skrev en rad till. Jag analyserade den andra raden. Jag skrev färdigt. Jag gick igenom det jag skrivit genom 12 olika grenar (t. ex. "lät det för mycket", "lät det för litet", "lät jag intresserad", "var det helt sant" osv) för att inte missa ett felskrivet ord som skulle leda till - personen blir ledsen - personen hatar mig - personen lämnar mig - jag är värdelös. Jag skickade. Jag hade ångest resten av dagen.

Två timmar gick.

För två år sedan.

Mycket har hänt. Det är var en utav förbärringarna, sms-förbättringen!

Värme och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar