onsdag 4 december 2013

Trevliga dagar!

Nu sitter jag tillfixad och klar, ska bara äta, sedan är det dags att bege sig till Bålsta. Först för att träffa G, mammas väninna, sen kilar jag över till M1 för att umgås med henne. Tills maten är klar, tänkte jag passa på att uppdatera lite!

Stack ju iväg till Stockholm i fredags, åkte söder om stan dit BDD-träffen skulle hållas. Mötte upp en av tjejerna, och vi gick hem till henne. Väldigt trevliga människor fick jag möta, vi åt god julmat och pratade bort tiden. Drack glögg och åt pepparkakor. När man tänkte att klockan kanske möjligtvis var 11, var den halv ett. Senare på kvällen kom en till person som stannade till fyra på natten. Mer prat blev det, sen somnade jag i sängen och kände mig allmänt tråkig, men det var ju rätt sent. Klockan halv fem gick vi alla och lade oss för att sova för natten, och jag var väldigt nöjd med kvällen.

Dagen därpå steg vi upp och åt frukost, sedan tog jag mig tillbaka till Bro när jag fixat mig färdig. Pappa hämtade mig där, och vi inhandlade lite mat på centrumet där, innan vi åkte hem. Väl hemma hann jag duscha och ta det lite lugnt, innan jag hämtade upp älskade F vid hållplatsen. Ett kärt återseende med mycket pussar. Vi åt mat med familjen, sen fick vi lite egentid, supermysigt! På kvällen drack vi vin och åt kladdkaka med exakt sju ljus på. Jag var vid det laget lite överdrivet flummig, inte så mycket för alkoholen, utan jag var rätt trött. Vi somnade i varandras armar runt ett (?), och fick sova ut lite i alla fall.

Dagen därpå gick jag upp nio för att boka ett bord på Krägga Herrgård, där vi tänkte äta lunchbuffé. Pappa arbetar där som kock, därför blev det billigare just nu. Årets andra julbord! Vid halv ett stack vi iväg med bilen och hittade rätt ganska lätt. Väldigt mysigt ställe var det, riktigt romantiskt. Vi drack först glögg i något slags allrum, sedan gick vi in till lunchrummet där det var väldigt elegant. Snacka om att man blev mätt efter två portioner, sen återstod också dessert. Men oerhört gott, riktigt fin mat om man tänker på upplägget också. Vi betalade och åkte hem runt halv fyra, och kom hem väl till att mormor och morfar dykt upp för att äta lussekatter mamma bakat. Väldigt mysigt, vi tände ett ljus för första använt och sen... dog strömmen. Och var borta i mer än fem timmar (...). Så det blev att fika till lågan av ljus, och umgås lite med F i mörkret innan vi gick mot busshållsplatsen enbart upplysta av en ficklampa och stjärnorna. Fast det lät ju rätt romantiskt, faktiskt. När jag lämnat av F efter många avskedspussar, gick jag tillbaks och försökte fördriva tiden tills strömmen var tillbaka.

I måndags var det musikgrupp, trevligt att träffa gänget igen. Vi körde på våra konsert-låtar för att öva. Många skratt blev det! Drog mig hemåt vid fyra efter att ha kramat om A och M, och fick mitt i allt ett väldigt roligt samtal. Får berätta mer om det sen. Väl hemma åt jag och tog det lugnt, pratade länge med M3 i telefon på kvällen.

Igår tränade jag faktiskt för första gången på länge, dammsög gjorde jag också. Fick ångest framåt eftermiddagen som vägrade släppa helt, men den gav med sig lite när jag satte mig vid pianot och spelade. Musik är verkligen helande, och jag är glad att jag lärt mig tekniker för att hantera ångest. Gjorde en del nytta under dagen ändå, och hade ett långt fint samtal med M2 på kvällen. Så härligt att få prata med henne igen.

Och nu sitter jag som sagt och väntar på maten som är klar om fyra minuter ungefär. Imorgon ska jag på ett event hjärnkoll håller, en middag med brukare och personal. Det ska spenderas tid med F också, och på lördag ska jag på en kurs i kosmologi och kinesisk medicin. Väldigt intressant!

Ha det fint så länge kära vänner, kramis! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar