fredag 27 december 2013

Nu är den bästa julen ever över, men gla' är jag!

Har haft en alldeles utomordentligt underbar julafton, juldag och annandag jul! Tack som frågar.

Fick sova ut i tisdags, duschade och fixade mig halvt i ordning. Sen dök älskade F upp hos mig, och vi kramades massor av gav varandra juliga pussar. Vi kikade på Kalle och jag sminkade mig och klädde på mig min röda klänning. Vid fyra drog vi till farmor och farfar, och började med att äta julmiddag. Mätt som bara den blev man. Min släkt är ju lite speciell, fast på ett bra sätt, alltid många skratt. Och helt underbart att få visa upp min pojkvän. <3

Efter maten blev det julklappsöppning, och jag fick många fina klappar av alla. En hel del pengar as well, välbehövligt. Fungerade väldigt bra med alla ihop, och jag riktigt njöt av den fina stämningen och av att få spendera julafton med F. Verkar som resten hade det bra också. Efter prat, skratt och gos med F, kikade vi på Svensson Svensson (as usual) och jag kan ungefär alla repliker. Alltid lika skoj. Mycket nöjd med kvällen, och man somnade gott på kvällen bredvid sin kära.

Jag och mitt älskade hjärta på julafton <3


Dagen efter hade jag och F lite eget julfirande där vi delade ut resten av julklapparna, fick världens finaste julklapp av honom. Väldigt fin dag, kände bara en fullständig lycka. En sån lycka jag inte trodde jag skulle få uppleva, men som F har givit mig. Det är den största gåvan av alla, att få dela livet med honom. Underbar dag, och så fick vi somna och vakna upp tillsammans en gång till. Dagen därpå åt vi frukost, och F åkte några timmar innan jag skulle till Uppsala för att träffa A. Tack älskade killen min för två helt fantastiska dagar, du ger mig all lycka och kärlek jag behöver <3

Jag och A var och shoppade på mellandagsrean när jag anlänt till Uppsala, i Gränby centrum. Fick med mig en (fake)skinnkjol och en svart kofta, väldigt bra köp! Enbart 175 kronor för båda. (Modeblogg, here we go). Sen åt vi mat när vi kommit tillbaks till henne, pratade och skrattade massor. Och så det lustiga - vi skulle ha filmkväll, bestämt sen några veckor tillbaka, och se på sällskapsresan. Som vi tänkt hyra. En film som man bara var tvungen att se, enligt A. "VA?? Har du inte sett SÄLLSKAPSRESAN???!!". Men då gick den faktiskt på TV igår, precis den delen som A ville att jag skulle se främst. Den var skoj, och så åt vi glutenfria chips och drack cola medan. Vi somnade framåt halv ett-ett.

... och så skulle jag upp 8. TRÖTT! Åkte iväg till teamet för att träffa K, väldigt bra samtal blev det. Och innan jag åkte hem, hann jag träffa F ett par timmar över lunch/fika - mysigt <3 Väldigt fin stund. Kom hem runt halv tre. Har hunnit kika min FB, äta och somna i soffan. Och kika när någon vann 500 000 på TV.

Ska nog fortsätta lite på föreläsningsarbetet ikväll, om jag orkar.

Hoppas ni haft en fin jul ni med!

Nu längtas det efter nyår, SKÅL!

/ Ysmys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar