tisdag 2 juli 2013

En perfekt båtresa, kärlek som växer och avslutningsvis lite jävlar anamma!

Halloj!

Nu har några dagar gått och jag tänkte passa på att berätta vad som gjorts och skett.

I fredags när jag skrivit det sista blogginlägget dök M3 upp hos Ejner Lind's. En väldigt mysig och rolig kväll med prat, tacos, healing och L-word. Vi hade många intressanta samtal och även mycket skratt, kändes skönt att få heala vilket jag inte gjort på länge, och kvällen avslutades med lite sms för min del innan jag somnade strax efter M3. M3 väckte mig klockan halv elva dagen därpå, sov en del längre en henne och visste knappt vad jag sade när hon kom in genom dörren. Tillslut kom jag upp för att joina de andra med lite frukost och prat innan M3 skulle ta bussen tillbaka. Jag tog det rätt lugnt, hann vila upp mig, packa, göra mig i ordning och bestämma tid i stan med F. Vid 16:00 anlände jag till Stockholm efter att ha fått skjuts till Bro av pappa, och tagit tåget in.

Ett kärt återseende då vi möttes vid "bögringen" jag och F, då blir man helt varm inuti. Vi kramades ett tag, sen gick vi iväg till en park och slog oss ned på en bänk. Vi hade väldigt roligt, mycket skratt, fånerier och lite irritation på att mitt hår blåste för ansiktet hela tiden. Vi gick runt vid vattnet och bara myste, innan vi bestämde oss för att åka till Värtahamnen där båten skulle gå. Vi anlände där kring halv sex om jag minns rätt, hämtade ut biljetter och slog oss ned på ett par stolar (efter att ha posat vid mumin och fått någon random människa att knäppa bilder). Blev otroligt intressanta diskussioner, är så jäkla glad att jag har en kille  man kan ha vettiga och givande samtal med. Vi känns dessutom så otroligt likasinnade.

Klockan sju började folk gå ombord, och tillslut kom även vi med på. Vi lämpade av våra väskor, fixade oss och åkte upp till en annan våning för middagsbuffé. Hittills hade ett par rätt kul grejer hänt som vi skrattade mycket åt. Middagen var supermysig, rätt god mat och jäkligt gott sällskap. Vi fick sitta där till halv tio och hann prata väldigt mycket, nästan så vi glömde bort att äta. Efteråt gick vi upp på däck och tog bilder över vattnet, och på varandra förstås. + en traditionell puss-bild! Ah, så vackert. Blev en drink på däckvåningen i baren, sen gick vi ned till en annan bar där det var en illusionist på scen (DET HETER INTE TROLLKARL!!!1).

Kvällen både började och slutade underbart. Flera glas alkohol gled ned tills vi blev... som man blir. Vi dansade på det suuuuperminililla dansgolvet (partykryssning, tjosan! men det blir så roligt man gör det till), hade jäkligt kul och struntade fullständigt i bristen på människor i vår egen ålder. Vi var där rätt länge, gick upp till nästa bar ett tag, sen blev det dags för att gå till hytten. Perfekt avslut på en underbar kväll med en fantastisk kille som råkar vara min pojkvän! Vi somnade framåt fyra, i alla fall jag gjorde det.

Dagen därpå började bra med en mysig morgon och frukost framåt två. Sen blev det en liten dipp för mig, men jag hade en väldigt tröstande och stöttande människa med mig, så efter lite sömn och lite prat med honom slutade båtresan oerhört fint och bra. Är väldigt berörd och känslosam när jag tänker på att jag faktiskt mött min stora kärlek i livet, och att det känns så otroligt starkt, att jag faktiskt växt enormt som människa på kort tid tack vare det. Jag känner mig så oerhört uppskattad av någon som betyder så OTROLIGT mycket för mig, finns knappt ord att beskriva. Tack F, jag älskar dig <3

När vi kommit i land gick vi tillbaka till tunnelbanan och åkte vidare till centralen, sen blev det ett snabbt avsked och beställning på Mcdonalds innan vi skiljdes åt. Tog tåget till Bro vid halv åtta, och var hemma vid halv nio ungefär. Hann inte göra mer än det viktigaste (och lite till) innan jag somnade. Gårdagen var rätt tuff. Jag måste verkligen kämpa emot mina tvångstankar och tankeanalyser, jag tänker inte låta det gå längre. På båten gick de att hantera, men hemma släpps de lös. Igår fylldes huvudet på med så mycket tankar att de inte gick att få de rätt. Saken är, att jag inte måste få de rätt. Det är där mitt problem sitter, mitt extrema kontrollbehov över tankarna. Började fullständigt skaka och darra, gråten kom och jag skrek av ren frustration. Något jag vanligtvis -aldrig- gör, men det blev för mycket. Jag insåg att jag MÅSTE släppa tankarna, VARJE analys bör jag släppa taget om. INTE analysera varför jag ska släppa analysen och analysera hur jag ska sluta analysera (ni hör ju) utan bara släppa den förbannade jävla tankeritualen. Ångest får komma, ångest kommer att komma, jag kommer känna mig splittrad i huvudet, som om myror kryllar runt, men må så vara. Det går över. Jag har tänkt så mycket på att släppa analyserna rätt, att de blir en analys i sig. Idag har jag gjort allt för att bara släppa. Inte bry mig om vad det är för tanke, är tanken ett måste är den tvångsmässig och INGA tankar är så viktiga. Bara släpp. Mamma drog med mig på en promenad igår och vi pratade faktiskt bort tvången genom att diskutera något helt annat. Idag var jag hos K och fick ännu mer klarhet. Mamma och K säger detsamma, och jag håller med. Nu börjar kampen, jag ska släppa på kontrollen så mycket jag bara kan. Jag behöver inte vara rädd för att förlora den helt, men den ska bli sund.

Min självkänsla är bättre, men tvångstankarna och osäkerheten i mig själv har blivit ett vanemässigt beteende. Grunden är bättre, har blivit starkare, men jag måste omprogrammera mitt sätt att fungera. Jag har så mycket nu, jag har ett liv, ett VÄLDIGT fint och rikt liv, några jävla tvång ska inte få förstöra mer. Ni ska bort!!!! Amen.

Förutom samtalet med K har jag åkt bil, tränat och gjort lite nytta. Nu blir det sova, får göra fler saker på min lista imorgon.

Godnatt!

Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar