torsdag 27 oktober 2011

Flytt, segrar och Within Temptation

Jag ska iväg om 40 minuter - men en liten uppdatering ska ske!

Vi har flyttat från Bålsta och bor numera 20 minuter därifrån. Sista dagarna ville jag bara bort från väggarna som andas så mycket mörker, och i lördags sov vi för första gången i vår två-vånings-radhusliknande lägenhet. Den är superfin, och vi är jättenöjda. Mitt rum är större, och det är så terapeutiskt att fixa i ordning allting, ångesten putsas av med all porslin och rädslan kastar vi i papperskorgen. Det är dessutom underbart fint, och jag - är nöjd över vad jag åstadkommit hittills. Nöjd. Jag som brukar hata mig själv.

Jag har börjat läka efter flytten. Tvång och röster kan vara förjävliga - men jag kan hantera dem på ett helt annat sätt. Jag har energi. Allt nattsvart har suddats ut, och jag möter en gryning.

Om 3 och en halv timme står jag, mamma och tre vänner i fryshuset framför mitt favoritband. WT ska spela i Stockholm och jag är pirrig och det känns overkligt. Lovar att berätta sen!

Nu - äta, packa det sista och dra. Resten är klart. Särskilt förväntningarna och känslan av hopp.

Nu ska jag få njuta. Jag tror att jag förtjänar det.

Kärlek och värme, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar