måndag 27 juni 2011


Dagen har varit ganska så skaplig. Vi skulle iväg till curves (gym) klockan 11, men den tiden vaknade jag inte i tid till. Så jag skrev på min fiktiva/verklighetsbaserade roman till klockan fyra, då vi begav oss till gymmet. En timmes styrketräning och jag gick rödblossig och nöjd därifrån. Jag måste verkligen komma i form. Från att vara svårt sjuk anorektiker har jag gått upp till normal-pågränsentill-överviktig. Mitt mål är INTE att falla så djupt att jag får anorexia igen, jag vill bara finna en styrka i kroppen, tappa lite i vikt och tona min kropp. I TRE DAGAR har jag inte hetsätit! Det känns superbra. Jag har följt mitt matschema. Till ätstörningens djupaste botten ska jag inte igen, det är tid jag lämnat bakom mig, så jag MÅSTE vara försiktig...

^ Som ni ser där uppe har jag lagt chokladen åt sidan och istället gjort en SUPERGOD smoothie.
- Mjölk
- Vaniljyoghurt
- Apelsinjuice (lite)
- Banan (en halv)
- Jordgubbar

- Mixa!
- Häll i en passionsfrukt
- lägg i diverse frukt (melon, vindruvor),
                                                                             klart!

Jag minns för bara några månader sedan. Innan det gick från vinter till sommar. Snö, kyla, mörker. Ändå var det då våren närmade sig som jag föll på riktigt och vistades i psyk... Märkligt. Annars är det alltid hösten som varit mörkast för mig.
- 06 - blev deprimerad den första omgången på riktigt
- 07 - var svårt deprimerad och anorexian blev som starkast
- 08 - I oktober föll jag och lades in på intensiven
- 09 - deppigheten var inte som värst, men rösterna härjade ordentligt
- 10 - den hösten klättrade jag uppåt! Med ett liv jag inte trodde fanns.

Och så blev våren det akuta istället. Hur årstiderna spelar roll är märkligt. Ofta placerar sig vissa sjukdomsparter på samma ställe om året...

I fredags fick jag manikyr på relax! -- >













Lite smått och gott, uppdaterar snart igen!

Värme och kärlek, Yasmine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar