tisdag 19 november 2013

På reikikurs i Göteborg.

Nu sitter jag hemma hos käraste F med min dator framför mig, vi har lite skrivartajm. Tänkte därför berätta lite om helgen och hur jag haft det!

Det var att gå upp tidigt på fredag morgon, klockan 5 närmare bestämt, hua hua. Planet skulle gå klockan åtta har jag för mig, fast det blev en försening. Flygturen var trevlig, och landningen är det bästa ögonblicket på alla flygturen, oh yes! Nästan lite som Gröna lund. När vi anlänt mötte vi upp I på parkeringen i GBG, och åkte med henne hem för att fika lite. Vi packade sedan upp, pratade massor och hann vila en stund. Väldigt trevlig dag och kväll hade vi, åt fisk till middag och drack vin som vi åkte iväg för att köpa. H, deras väninna, kom över för att prata då vi har en del gemensamt. Väldigt givande samtal, och andlig energi i luften. Vi gick och lade oss efter att ha sett resultatshowen i idol, och jag messade finaste F lite, som jag önskat jag kunde packa med i resväskan.

Dagen därpå fick vi gå upp rätt tidigt med, fast inte lika tidigt som dagen innan kanske. Åt frukost och gjorde oss redo för att resa in med tåg till GBG (vi bodde med I en bit utanför). Klockan tio i elva mötte vi upp Ö, kursledaren och mammas vän, vid hållplatsen där han bor och lokalen fanns. Så roligt att få träffa honom! Vi gick direkt till lokalen, småpratade lite och startade sedan kursen. En helt otroligt givande och lärorik dag med teori, praktik blandat med matpauser och samtal om andlighet. Teorin var väldigt intressant, har lärt mig otroligt mycket om reiki och healing. Sedan blev det praktiska övningar, vilket var väldigt roligt! Vi fick lära oss positionerna, och jag insåg att mina små "energi-kickar" jag haft i en vecka innan berott på att mitt andliga jag förberedde sig för kursen. Jag förlorade helt tidsuppfattningen när jag healade mamma, nästan läskigt, trodde två minuter gått när det gått en kvart. Fick så mycket energi, för energin när man healar kommer ovanifrån och inte från en själv, så man får in mer energi även när man healar. När det var min tur att bli healad av mamma sen blev jag istället lugn och avslappnad och somnade faktiskt, vaknade frusen (vilket man kan bli) men lugn.

När vi ätit middag i lokalen med mackor vi köpt med oss och pratat lite, avslutades kursen med att jag och mamma blev initierade med reikikraften. Det är något man sedan bär med sig hela livet, och jag kommer nu kunna heala både mig själv och andra till att må bättre. Som i alla andra yrken finns det etik och moral vi också pratade om, och det är inte tillåtet att till exempel säga att du som healer kan bota någon. Känns så oerhört roligt att ha fått denna utbildning, och nu kan det börja "på riktigt". Vi gick hem till Ö för att dricka te och prata lite till, innan vi gick åt varsitt håll och jag och mamma tog tåget tillbaka. På kvällen hann jag äta kvällsmacka och smsa med F, innan vi somnade. Blev rätt sent. Hade ont i halsen och blev lite rädd för att det var något sjukt på G, men jag healade mig själv innan jag somnade så det försvann. Dagen efter hade jag inte ont i halsen längre.

På söndagen blev det en ta-det-lugnt-dag då jag, mamma och I mest pratade och hade mycket givande samtal. Vi åt middag vid 4-5 innan vi skulle åka. Dock hade tiden till flyget missuppfattats, så när vi upptäckte klockan 20 i sex att vi skulle åkt halv sex, blev det bråttom. Men det gick bra, och vi hann med. Tack för en supertrevlig helg I, och tack för att vi fick vara hos dig!

Efter att ha flugit en timme, landade vi på Arlanda och mötte upp pappa på parkeringen som skjutsade oss tillbaka till Idealis. Blev ett kärt återseende med lillebror hemma, och vi pratade en hel del.

Så nöjd över helgen!

Igår var jag på musikgruppen, vi hade det hur roligt som helst. Pratade lite med M3 på kvällen och messade med F. Och nu sitter jag hos pojkvännen min och ska strax skriva vidare på annat!

Ha det så bra alla ni därute, så får jag skriva mer snart! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar