onsdag 29 januari 2014

Häftigt projekt på G, och lite smått och gott om veckan

Nu har snart en vecka gått igen! Har hunnit med lite under veckan som sprungit förbi.

Var och sjöng förra fredagen, och nu när jag vet att följande inte är hemlighetsstämplat, kan jag berätta - jag är med i ett häftigt projekt! Min lärare (Musik-D) spelar i ett jazzband som blivit väldigt stort, framförallt i USA. Vad jag förstår så har deras musik spelats på jazz-topplistor och de har uppträtt med stora jazzartister. De har släppt flera skivor. Just nu håller de på att spela in deras nästa skiva, och denna gång är det inte bara instrumental musik utan en låt har en text - en text som jag skrivit den engelska versionen av. När jag fick förfrågan blev jag stum och kände "wow", det bevisade verkligen att han tror på mig som låtskrivare. Tackade genast ja, skrev texten och efter någon månad var den helt klar och färdigbearbetad. Skivan kommer släppas runt om i hela världen, och låten där min text är med står både för titelspåret och kommer följas av en musikvideo. Hur roligt som helst!

Efter sången, där vi körde ett par nygamla låter, mötte jag upp F och vi satte oss på ett café vid stationen. Vi satt där i flera timmar, och det blev en fin stund. Efteråt köpte vi hem lite vin och whisky (för att göra irish coffee ^^), innan vi drog hem till mig. Suuuupermysig helg blev det, många långa samtal och givande diskussioner (jag och min karl kan konsten att prata!), gosigt mys, skratt och kärlek. På lördagen firade vi nio hela månader med vin, irish coffee och mys. På dagen hann vi gå ned till den snötäckta stranden, en promenad hand i hand och sedan varm choklad på en bänk vid bryggan där. Supermysigt! Att få somna och vakna upp bredvid den finaste man vet är en gåva <3

Dagen därpå skjutsade pappa F till bussen, sen åkte vi vidare till farmor som fyllt år. Lite prat om allt möjligt blev det, och så kaffe och fika. Special-glutenfritt till mig! Farmor visade mig en artikel i tidningen Nära om Terry Evans (känt medium) och vi båda höll med om att det skulle vara så spännande om jag kunde gå en utbildning hos honom. När jag har pengar, är det något jag vill göra!

Stannade hemma från musiken i måndags, var lite för trött och orkade inte med resan in. Har korrekturläst det renskrivna på min bok och ändrat lite ordval, pratat i telefon med M3, börjat använda min nya dator och tränat (skönt!). Idag har jag lite lösa planer på vad jag kan göra hemma bara, sen imorgon ska jag till min sånglektion och efteråt träffa finaste F! De kommande dagarna blir det att umgås med min älskade pojkvän, och även umgås med M3 vilket var alltför länge sen!

Känner att jag börjat återhämta mig helt efter min svacka, känns så skönt. Småsaker kan kännas jobbiga, men stressen är så mycket bättre och jag kan hantera vardagen bra mycket lättare! Var nog bra att jag bromsade i tid så jag inte hann stressa sönder helt.

Ha det gött och ruuuligt!

Med väääänliga varma soliga snö-hälsningar, Upp-Träd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar